Antonio de la Torre y Bárbara Lennie protagonizan este thriller. © Disney
Ha comenzado el rodaje de “Los Tigres”, una nueva película española que se define como un thriller atmosférico.
Antonio y Estrella son hermanos. Llevan toda la vida vinculados al mar. Antonio trabaja como buzo industrial. Estrella estudia los fondos marinos y ayuda a su hermano en la barcaza para la que trabaja. A pesar de jugarse la vida cada día, su situación económica es delicada. Una situación que puede cambiar cuando dan con un alijo de cocaína escondido en el casco de un carguero anclado en el puerto de Huelva.
“Los Tigres” está protagonizada por Antonio de la Torre (“El Reino”) y Bárbara Lennie (“Magical Girl”). Completan el reparto, Joaquín Núñez (“Grupo 7”), José Miguel Manzano Bazalo “Skone” que debuta en la actuación) y Silvia Acosta (“Mamacruz”). Por otro lado, la película está dirigida por Alberto Rodríguez (“La Isla Mínima...
Ha comenzado el rodaje de “Los Tigres”, una nueva película española que se define como un thriller atmosférico.
Antonio y Estrella son hermanos. Llevan toda la vida vinculados al mar. Antonio trabaja como buzo industrial. Estrella estudia los fondos marinos y ayuda a su hermano en la barcaza para la que trabaja. A pesar de jugarse la vida cada día, su situación económica es delicada. Una situación que puede cambiar cuando dan con un alijo de cocaína escondido en el casco de un carguero anclado en el puerto de Huelva.
“Los Tigres” está protagonizada por Antonio de la Torre (“El Reino”) y Bárbara Lennie (“Magical Girl”). Completan el reparto, Joaquín Núñez (“Grupo 7”), José Miguel Manzano Bazalo “Skone” que debuta en la actuación) y Silvia Acosta (“Mamacruz”). Por otro lado, la película está dirigida por Alberto Rodríguez (“La Isla Mínima...
- 5/12/2024
- by Marta Medina
- mundoCine
Stars: Antonio de la Torre, María Alfonsa Rosso, Olimpia Melinte, Delphine Tempels, Joaquín Núñez, Gregory Brossard | Written by Alejandro Hernández, Rafael de la Uz | Directed by Manuel Martín Cuenca
Review by Scott Clark of Cinehouse
Considering its title, it may be hard to accept that Manuel Martin Cuenca’s Cannibal was one of the most subtle and endearing features at this year’s Toronto International Film Festival.
The first twenty minutes are a stunning Noir-esque example of raw grotesque violence in coordination with stunning visuals, subtle but powerful. These scenes, like all scenes of macabre nature in the film, are done in such tasteful ways they remove the surface layer of cheap shock and cut straight to the heart of an often sickening but sad affair. After this opening the film constantly battles with its own particular style, wanting to maintain its tame direction whilst maximising the brutality of its core themes.
Review by Scott Clark of Cinehouse
Considering its title, it may be hard to accept that Manuel Martin Cuenca’s Cannibal was one of the most subtle and endearing features at this year’s Toronto International Film Festival.
The first twenty minutes are a stunning Noir-esque example of raw grotesque violence in coordination with stunning visuals, subtle but powerful. These scenes, like all scenes of macabre nature in the film, are done in such tasteful ways they remove the surface layer of cheap shock and cut straight to the heart of an often sickening but sad affair. After this opening the film constantly battles with its own particular style, wanting to maintain its tame direction whilst maximising the brutality of its core themes.
- 10/8/2013
- by Guest
- Nerdly
IMDb.com, Inc. takes no responsibility for the content or accuracy of the above news articles, Tweets, or blog posts. This content is published for the entertainment of our users only. The news articles, Tweets, and blog posts do not represent IMDb's opinions nor can we guarantee that the reporting therein is completely factual. Please visit the source responsible for the item in question to report any concerns you may have regarding content or accuracy.